חדר ארונות מעוצב הוא חלום של ארגון, סדר ונוחות. כשהוא מתוכנן היטב החלל מרגיש מרווח, לכל פריט יש מקום משלו והשמירה על הסדר באה בקלות. אך בתהליך התכנון, העיצוב והבנייה של חדר ארונות, במיוחד כאשר מדובר בחדר ארונות קטן, עולים אתגרים לא צפויים.

על מנת ליצור את חדר הארונות המושלם, יש להקפיד על תכנון מדויק שתואם את הצרכים של דיירי הבית, את המרחב הקיים ואת אופן האחסון המועדף. חדר הארונות, כשמו כן הוא, חדר ולא רק ארון פשוט ולכן יש לעצב אותו ולתכנן את החלוקה הפנימית שלו מראש.

על מנת לעזור לכם בתהליך בניית חדר ארונות, יצרנו את המדריך הבא עם עצות ליצירת תוכנית חדר ארונות מא’ ועד ת’ כולל רעיונות לחדר ארונות מעוצב וטיפים לבניית חדרי ארונות קטנים וגדולים.

 

תכנון חדר ארונות – מה צריך לדעת על תכנון ארון?

לא כל אחד יודע איך לתכנן חדר ארונות. זוהי עבודת תכנון שדורשת הבנה בבנייה, עיצוב והתקנה ולכן מומלץ להיעזר באיש מקצוע שיעזור לכם בתהליך. ניתן כמובן גם לתכנן את החדר לבד ובמקרה זה חשוב לעבוד עם תוכנית מסודרת וברורה.

בשלב הראשון, לפני שניגשים בכלל לעיצוב החדר, יש לנסות להעריך את הצרכים והדרישות שלכם מחדר הארונות. כלומר, מה איזה פריטים אתם רוצים לאחסן בו ואיך הייתם רוצים לאחסן אותם.

נסו לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:

  • האם אתם צריכים יותר מקום לתלייה או יותר מדפים?
  • האם יש פריטים תלויים ארוכים כמו שמלות, מעילים או חליפות שידרשו תלייה גבוהה יחסית?
  • האם אתם מעדיפים מדפים פתוחים או מגרות סגורות?
  • האם הארון ישמש רק לפריטי לבוש והנעלה או שתרצו לאחסן בו גם ציוד נוסף?

ככל שתמפו בצורה יסודית את כל הפריטים שיכנסו לחדר ואת האופן בו תרצו לאחסן אותם, כך תוכלו לתכנן את החדר בצורה טובה יותר.

השלב הבא בתכנון הוא מדידת החלל הפנוי לבניית הארון. לא כל החדרים הם בצורת מרובע נוח וסימטרי, למשל בהרבה בתים יש חדר ארונות בצורת ר. במדידה יש להקפיד על דיוק ועל יצירת שרטוט שכולל דלתות, שקעים, מתגי אור וכדומה כדי למנוע הפתעות מיותרות בשלב ההתקנה. שרטוט מידות חדר ארונות הן הבסיס עליו תוכלו לשחק בשלב הבא של עיצוב חדר ארונות.

לאחר שמיפיתם את הצרכים שלכם ומדדתם את החדר, תוכלו להתחיל לחשוב על העיצוב. במידה והצרכים שלכם פשוטים יחסית ואין לכם צורך בוורסטיליות רבה, יש אפשרות לעצב חדר ארונות עם ארונות מוכנים מראש ולחסוך בעלויות.

האפשרות השנייה היא לייצר תכנון מותאם אישית, למשל תכנון ארון הזזה, שבו כל יחידה מותאמת למרחב החדר. זה חשוב במיוחד בתהליך תכנון ריהוט חדר ארונות קטן כי שם יש צורך ביותר יצירתיות למציאת פתרונות אחסון יעילים.

 

לאחר שתכננתם את החלק הפנימי של הארון, כולל אזור תלייה, מדפים, מגרות, מקום לנעליים וכדומה, חישבו על האופן בו תרצו לסגור את החלל. יש כאלה שבוחרים להשאיר את הארון פתוח אך התקנת דלת חדר ארונות תשמור על הבגדים מפני אבק ולכלוך ותיצור מראה נקי יותר לחדר.

אנחנו מקווים שהטיפים האלה יעזרו לכם לתכנן את חדר הארונות המושלם. אם אתם מוכנים להתחיל לבנות את חדר הארונות שלכם אנחנו בחברת design2easy נשמח להיות חלק מהתהליך, להמליץ על מגוון ארונות איכותיים ולסייע לכם החל משלב התכנון ועד ליצירת חדר הארונות המושלם.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דירוג ב Google
4.6
מבוסס על 491 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן